Pentru a ne sustine activitatea, puteti completa contractul de sponsorizare
CONTRACTSau puteti completa formularul 230 apasand butonul de mai jos
FormularPROCEDURĂ OPERATIONALĂ
privind criteriile de selecție a persoanelor aparținând grupului vulnerabil
care vor beneficia de servicii furnizate în regim special
1. Descrierea procedurii operaționale
Scopul procedurii operaționale este de a stabili un set de reguli, operațiuni unitare și responsabilități în procesul de selecție a persoanelor aparținând unei categorii de vulnerabilitate, care vor beneficia de servicii furnizate în regim special de către ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT.
Întreprinderea socială ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT are ca și obiectiv oferirea de consiliere, pregătire și formare persoanelor și copiilor, de educație atât mentală căt și fizică cu ajutorul activităților sportive, prin participarea la training-uri de pregătire.
– Îmbunătățirea nivelului de trai prin încadrarea în muncă a persoanelor fizice.
– Organizarea de cursuri adaptate pentru problemele cu care se confruntă persoanele fizice și juridice din mediul rural și nu numai, somerii, peroanele defavorizate, etc.
– Creșterea gradului de integrare în muncă la nivelul șomerilor din mediul rural și nu numai, în urma calificărilor obținute la cursurile organizate.
– Promovarea sănătății prin organizarea de activități sportive.
– Promovarea conceptului de economie socială prin informări semestriale în cadrul programului scolar „Scoala Altfel”.
– Crearea unor noi locuri de muncă.
– Realizarea de activității noi de învățare, dezvoltare, reabilitare prin promovarea practicării sportului, participarea la seminarii de dezvoltare personală, întâlniri în grupuri pentru depășirea și împărtășirea problemelor cu care se confruntă.
– Scăderea stigmatizării persoanelor cu probleme de sănătate mintală prin oferirea de servicii specializate și participarea la diverse activități.
– Organizarea unor Workshop-uri / Ateliere de lucru precum: ateliere de artă și pictură; ateliere maindfullness; workshop-uri tematice; workshop-uri care asigură creșterea autonomiei personale a tinerilor cu nevoi speciale și a gradului de incluziune social prin activități fizice; ateliere de vacanţă” care vor susține activități fizice adaptate prin care copiii vor dobândi informații despre lumea în care trăiesc, vor intrat în contact cu oamenii din mediu rural și cu obiectele din mediul înconjurător și pe care îi vom învăța să se orienteze în spațiu și timp; workshop-uri pentru promovarea unui stil de viață sănătos;
– Activități de consultanță și consiliere în următoarele domenii: financiar și management financiar; managementul calitatii; managementul resurselor umane; managementul transporturilor; achizitii.
– Oferirea de servicii de consiliere şi informare socială privind reluarea contactelor sociale, facilitarea accesului la cursuri de formare/reconversie profesională, facilitarea accesului la un loc de muncă, suport pentru procurarea actelor de identitate, alte activităţi care contribuie la reinserţia în familie şi în comunitate a beneficiarilor, informare privind dreptrurile sociale.
– Cursuri pentru dezvoltarea personala prin care urmărim dezvoltarea și antrenarea deprinderilor practice: planificarea vieții și a carierei, obiective, încredere, decizie, comunicare și relaționare, organizare, prezentări, public speaking, influențare, prioritizare etc. La cursurile de dezvoltare personală vom pune bazele pe: autocunoaștere și dezvoltare personală; un stil de viață echilibrat; comunicare, inteligență emoțională și intrapersonală; gândire critică și analitică.
– Oferirea de servicii de formare profesională, prin cursuri de formare profesională autorizate de Autoritatea de calificari;
– Crearea unui canal de Youtube unde vor fi postate materiale tip podcast care vor cuprinde informații utile din domeniul social, interviuri cu specialiști din domeniu și domeniile conexe, materiale informative referitoare la modificările legislative în domeniu sau apariția unor proceduri de lucru noi care să aducă plus valoare muncii cu beneficiarul.
– Organizarea de ore de sport și alte activități sportive și recreative pentru copii, permițând accesul gratuit la la toate activitățiile desfășurate, copiilor din grupurile defavorizate.
– Oferirea de servicii de consiliere care se vor îndrepta către:
➣ Orientare socială, profesională
➣ Educație
➣ Consiliere socială și psihologică
➣ Socializare și petrecere a timpului liber
➣ Servicii de suport pentru activitățile instrumentale ale vieții de zi cu zi
➣ Sprijin de urgență în vederea reducerii efectelor situațiilor de criză
➣ Reintegrare familială și comunitară
➣ Promovare relații sociale (socializare)
➣ Alte servicii de suport pentru diferite situații de dificultate activități de recuperare/reabilitare,
➣ Activități de informare pentru prevenirea unor comportamente nedorite sau
nesănătoase (consum alcool, fumat etc)
➣ Servicii de formare profesională
Unul dintre obiectivele sociale al întreprinderii sociale este oferirea semestrial cu titlu gratuit consiliere, sprijin și suport pentru persoane provenite din mediul rural sau din grupurile vulnerabile, respectiv victime ale violenței domestice, prin ateliere de lucru protejate/ workshop-uri, consigliere. Identificarea persoanelor vulnerabile se va face de către personalul ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT care va primi prin fișa postului aceste sarcini managerul intreprinderii sociale, contabila. Persoanele aparținând grupului vulnerabil sunt identificate cu ajutorul serviciilor de asistenta socială din cadrul Primăriilor, a protocoalelor de colaborare semnate cu instituții partenere (ex. Crucea Roșie Filiala Sibiu, sau alți furnizori de servicii sociale), cu ajutorul colaboratorilor, angajați ai primăriilor, medici de familie, asistenți medicali sau cu ajutorul altor persoane aparținând grupului vulnerabil.
Pentru fiecare beneficiar al serviciilor medicale furnizate în regim special se va completa un contract de sponsorizare tip, unde este descris în detaliu cine este beneficiarul, serviciul / serviciile prestate, valoarea acestora și caracterul de gratuitate al acestora pentru beneficiarul contractului de sponsorizare. Fiecare contract de sponsorizare va fi înregistrat în cadrul ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT în registrul special creat pentru acest scop. Anexele contractului sunt documentele beneficiarului prin care se stabilește încadrarea într-o categorie de vulnerabilitate, acestea regăsindu-se între una sau mai multe documente descrise într-o secțiune de mai jos. Contractul se întocmește în două exemplare originale, un exemplar pentru ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT și un exemplar pentru beneficiarul serviciilor medicale.
Un beneficiar al serviciilor asociației furnizate în regim special va putea beneficia de maxim 3 servicii / trimestrial.
Forma și conținutul contractului de sponsorizare este redactat de către ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT și este anexat prezentei proceduri operaționale.
2. Serviciile furnizate în regim special de către S.C. INTREPRINDEREA SOCIALA S.R.L.
Pentru persoane aparținând grupurilor vulnerabile vor fi furnizate următoarele tipuri de servicii:
– consiliere, pregătire și formare persoanelor și copiilor, de educație atât mentală căt și
fizică cu ajutorul activităților sportive, prin participarea la training-uri de pregătire.
– Participarea la activității noi de învățare, dezvoltare, reabilitare prin promovarea practicării sportului, participarea la seminarii de dezvoltare personală, întâlniri în grupuri pentru depășirea și împărtășirea problemelor cu care se confruntă.
– Consiliere socială și psihologică
3. Vulnerabilitatea și grupurile vulnerabile:
Conceptul de grup vulnerabil este definit ca fiind persoane sau familii la risc de a-si
pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai, in conformitate cu prevederile art. 6 lit. p) din Legea asistentei sociale nr. 292/2011. În sens larg, conceptul de „vulnerabilitate”
desemnează persoana izolată social, care trăiește singură și are putini vizitatori, persoana săracă, care are un venit și resurse mici sau chiar deloc, persoana care are o sănătate șubredă sau o dizabilitate și este dependentă de alții care o ajuta să îți satisfacă nevoile zilnice, un copil cu un temperament neobișnuit, o persoană care suferă de o boală mintală, persoane care consumă și/sau sunt dependenți de ”alcool și/sau droguri, cât și membrii familiilor unor astfel de persoane.
Grupul vulnerabil desemnează persoane sau familii care sunt în risc de a-și pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai din cauza unor situații de boală, dizabilitate, sărăcie, dependenta de droguri sau de alcool ori a altor situații care conduc la vulnerabilitate economică și socială. Vulnerabilitățile pot fi legate de sărăcie, de vârstă, de sănătate mintală sau fizică, de muncă, de analfabetism, de locație, de societate diversă.
”Situația de vulnerabilitate” reprezintă una din următoarele situații în care se află persoana:
a) nu realizează venituri proprii sau veniturile lor ori ale susținătorilor legali nu sunt suficiente pentru asigurarea unui trai decent și mediu sigur de viată;
b) se afla in imposibilitatea de a-si asigura singure activitățile de baza ale vieții zilnice, nu se pot gospodari singure si necesita asistenta și îngrijire;
c) nu au locuita si nici posibilitatea de a-si asigura condițiile de locuit pe baza resurselor
proprii.
Apartenența la grupul vulnerabil definit conform art. 6 alin. (1) lit. h) din Legea 219/2015 se dovedește prin documente eliberate de autorități sau, după caz, alte categorii de persoane juridice cu competențe în domeniu, după cum urmează:
a. pentru persoanele care se află în sistemul de protecție a copilului sau provin din acest sistem, hotărârea comisiei pentru protecţia copilului sau, după caz, hotărârea instanței prin care a fost dispusă măsura de protecţie specială, conform prevederilor Legii nr. 272/2004 privind protecţia şi promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
b. pentru persoanele din familiile beneficiare de ajutorul social potrivit prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările şi completările ulterioare, copia deciziei pentru plată a directorului executiv al agenției județene pentru plăți şi inspecție socială, respectiv a municipiului Bucureşti sau talonul de plată;
c. pentru persoanele care fac parte din familii beneficiare de alocaţie pentru susţinerea familiei potrivit prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, copia deciziei pentru plată a directorului executiv al agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială, respectiv a municipiului Bucureşti sau talonul de plată;
d. pentru persoanele solicitante de azil sau beneficiare ale protecţiei internaţionale definite conform Legii nr. 122/2006 privind azilul în România, cu modificările şi completările ulterioare, documentul temporar de identitate sau permisul de şedere valabile, potrivit legii;
e. pentru persoanele fără adăpost, adeverinţă eliberată de primăria din cadrul unităţii administrativ-teritoriale în care trăiesc, prin care se certifică faptul că nu au domiciliu în acea unitate administrativ-teritorială şi nici în altă unitate administrativ-teritorială de pe teritoriul României conform informațiilor obținute de la structura județeană de administrare a bazelor de date de evidență a persoanelor, respectiv a municipiului Bucureşti;
f. pentru orice altă persoană aflată în situație de risc de a-şi pierde capacitatea de satisfacere a nevoilor zilnice de trai, ancheta socială efectuată, pe baza modelului prevăzut în anexa nr. 1, de serviciul public de asistență socială în a cărui rază teritorială se află domiciliul sau reședința persoanei respective, la solicitarea întreprinderii sociale.
Alte documente relevante emise de alte persoane juridice și care vor fi luate în considerare pentru identificarea beneficiarilor vor fi:
– certificat medical/ de handicap in cazul persoanelor cu dizabilități;
– documente medicale: adeverință medicală, certificat/referat medical/scrisoare medicala/bilet de ieșire din spital;
– adeverință, eliberată de serviciul de Asistenta Sociala in raza căruia își află domiciliul persoana vulnerabilă;
– adeverințe de la instituții de învățământ care atesta situația școlară, carnet de note vizat de unitatea de învățământ;
– adeverințe de venit pentru cei cu venituri mici (minimul pe economie);
– certificat naștere pentru copii proveniți din familii monoparentale;
– certificat deces al soțului/soției, pentru văduve /văduvi;
4. Persoanele care pot beneficia de serviciile furnizate în regim special
Persoanele (copii, adulți) sau familiile aparținând grupului vulnerabil, care pot beneficia de serviciile furnizate în regim special de către INTREPRINDEREA SOCIALA SRL pot fi:
– persoanele din evidența serviciilor sociale;
– familii cu venituri mici (sub salariul mediu pe economie) care au o capacitate limitată de a se autosusține și copii care provin din aceste familii;
– familii monoparentale, copii care provin din aceste familii (persoana singură: necăsătorită, văduvă, divorțată, al cărei soț/soție este declarat/a dispărut/a prin hotărâre judecătorească; sau al cărei soț/soție este arestat/a preventiv pe o perioada mai mare de 30 zile sau executa o pedeapsa privativa de libertate si nu participa la întreținerea copiilor; nu a împlinit vârsta de 18 ani si se afla intr-una din situațiile prevăzute anterior) (Art. 22, Legea 292/2011);
– membrii familiilor în componența cărora există persoane cu dizabilități;
– persoane în vârstă, care au împlinit vârsta de 65 ani, cu venituri mici și posibilități limitate, care locuiesc cu membrii ai familiei aflați în întreținere; (Art. 4, Legea 292/2011)
– persoanele cu dizabilități reprezintă acele persoane care au deficiente fizice, mentale, intelectuale sau senzoriale de durata, deficiente care, în interacțiune cu diverse bariere, pot îngrădi participarea deplină și efectivă a persoanelor in societate, în condiții de egalitate cu ceilalți;
– persoane cu HIV sau bolnave de SIDA;
– persoanelor cu afecțiuni psihice;
– persoanelor cu diferite adicții, respectiv consum de alcool, droguri, alte substanțe toxice, internet, jocuri de noroc etc.;
– victimelor traficului de persoane;
– victimelor violenței în familie;
– persoanelor private de libertate, persoanelor sancționate cu măsura educativa sau pedeapsa neprivativa de libertate aflate in supravegherea serviciilor de probațiune
– copii cu dificultăți de învățare;
– copii cu unul sau ambii părinți care lucrează in străinătate și care se confrunta cu separarea pe termen lung de părinții lor;
– persoanelor din comunități izolate;
– șomerilor de lunga durată.
Prezenta procedură va putea fi revizuită dacă se consideră că există aspecte care vor trebui
modificate, adăugite sau clarificate.
Prezenta procedura intra în vigoare cu data de 01.09.2022, data elaborării și aprobării
acesteia în cadrul ASOCIAȚIA SOCIAL MANAGEMENT .